Navigatie

VEELGESTELDE VRAGEN DRUKWERK 

PROEFDRUK/ONTWERPPROCES
Kan ik een proefkaartje bestellen?
Omdat al onze kaarten op maat gemaakt worden hanteren wij de volgende werkwijze met betrekking tot proefdrukken:http://www.huisengrietje.nl/c-2332461/werkwijze-ontwerpproces/

Wil je voor dat je met dit proefdrukproces al een proefkaart ontvangen om het karton alvast te kunnen voelen en bekijken? Dan kun je een niet gepersonaliseerde proefdruk bestellen van het gewenste kaartje. De prijs hiervoor is € 5,- per stuk. Je kunt deze bestellen via deze link: https://www.huisengrietje.nl/a-46084419/collectie/proefdruk-vooraf-bestellen/  bij opmerkingen, tijdens het bestelproces, kun je de gewenste kaart in te vullen. Deze kosten worden niet gecrediteerd op de eindfactuur, zoals bij de andere proefdrukkosten.

Kunnen de kaarten uit het portfolio ook besteld worden?
Bijna alle kaarten uit het portfolio kunnen besteld worden.
De prijzen zijn afhankelijk van de aantallen. Mail voor een vrijblijvende prijsopgave in welke kaart je interesse hebt en de aantallen die je (ongeveer) nodig hebt naar info@huisengrietje.nl

Is het mogelijk om de kleur aan te passen van een bestaand ontwerp?
Het aanpassen van kleuren is geen probleem en zit bij de prijs inbegrepen. Hou wel rekening met de kartonsoort. Op kraftkarton en gerecycled grijskarton komen hele lichte kleuren en hele felle of neonkleuren niet zo goed over als op wit karton. Wit drukken is helaas niet mogelijk.

Kan er een combinatie van bestaande ontwerpen gemaakt worden?
Alle kaarten worden op maat gemaakt, dus het is geen probleem om ontwerpen te combineren. Illustraties kunnen weggelaten of toegevoegd worden of in kleur aangepast. Het wijzigen van lettertypes of kleuren is ook geen probleem. 

Kan ik een eigen ontwerp aanleveren?
Huis & Grietje ontwerpt geboorte en trouwkaarten en is geen drukker.
Het is daarom niet mogelijk om een eigen ontwerp aan te leveren en bij ons te laten drukken. Het is natuurlijk wel mogelijk om een ontwerp op maat te laten maken, waarvoor je altijd een schets of  opzetje mag mailen, wij maken er dan samen met jou een ontwerp op maat van in de stijl van Huis & Grietje.

Is het mogelijk om schuine hoekjes bovenaan het label te maken?
Alle kaarten worden op maat gemaakt, dus schuine hoekjes toe voegen is geen probleem. De prijs hiervoor is € 15,- per bestelling. Bij de voorbeelden met schuine hoekjes op de website, zijn deze kosten al bij de prijzen inbegrepen.

Is het mogelijk extra labels toe te voegen aan de kaart of labels weg te laten?
Alle kaarten worden op maat gemaakt, dus (een) extra label(s) toevoegen of (een) label(s) minder is probleem. De prijs hiervoor is afhankelijk van de aantallen en hoeveelheid labels extra of minder. Vraag een vrijblijvende prijsopgave op via info@huisengrietje.nl.

Is het mogelijk om een dubbelzijdig bedrukte kaart of label te bestellen?
Alle kaarten worden op maat gemaakt, dus een dubbelzijdige kaart of label is geen probleem. Het is wel zo dat altijd achterop de (achterste) kaart of label onderaan een klein logootje staat van Huis & Grietje.

Is het mogelijk om een kaart of label in een groter formaat te bestellen?
Alle kaarten worden op maat gemaakt, dus het aanpassen van het formaat is geen probleem. Dit kan tot maximaal A4 formaat. De prijzen zijn afhankelijk van het formaat en de aantallen. Vraag een vrijblijvende prijsopgave op via info@huisengrietje.nl.

Uit welke touwtjes/splitpennen kan ik kiezen?
Je kunt kiezen uit een van de volgende touwtjes:
Bruin vlastouw of Ecru touw
Zwart/wit, Donkerblauw/wit, Zeegroen/wit, Rood/wit bakkerstouw
Grijs, Lichtroze, Donkerblauw, Lichtblauw, Roestbruin  suede
Zilveren splitpen
Het wijzigen van soort touwtje, of splitpen i.p.v. touwtje, of touwtje i.p.v. splitpen zit bij de prijs inbegrepen.

GEBOORTEKAARTEN
Wij weten het geslacht van ons kindje nog niet, moeten we dan twee proefdrukken bestellen?
Als het geslacht nog niet bekend is maken we zowel een proefdruk voor een meisje als voor een jongen. Er hoeft dan geen dubbele aanbetaling gedaan te worden.

Is het mogelijk om de kaart in meerdere versies te maken, bijvoorbeeld een aantal met uitnodiging voor het kraamfeest en een aantal zonder uitnodiging voor het kraamfeest?
De kaarten kunnen in meerdere versies worden gemaakt. Dit kan door bijvoorbeeld een extra label(tje) toe te voegen of de tekst te laten wijzigen op de kaart zelf. Als het alleen gaat om een wijziging van tekst zit dit bij de prijs inbegrepen.

Wanneer moet ik beginnen met het laten ontwerpen van de geboortekaart?
De tijd van het ontwerp hangt vooral af van snelheid van reageren op de (digitale) proefdrukken. Na ontvangst van de aanbetaling ontvang je binnen 5 werkdagen de 1e digitale proefdruk en na ontvangst van reactie op de proefdruk volgen de volgende proefdrukken meestal binnen 2 werkdagen. De gemiddelde duur van ontvangst aanbetaling t/m ontvangst proefdruk is 2 weken.

Wij adviseren altijd om 4 weken voor de uitgerekende datum de kaart wel helemaal klaar te hebben, dus uiterlijk 6 weken van tevoren te starten met het ontwerp. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen en kunnen we als het kindje al geboren is vaak wel sneller te werk gaan. Het is echter wel zo dat de kaartjes die al in bestelling stonden en die ook afgemaakt moeten worden op dat moment voorrang hebben.

Hoe moeten de gegevens aangeleverd worden als het kindje geboren is?
De ontbrekende gegevens voor op de geboortekaart ontvangen wij graag per e-mail.
Je ontvangt dan altijd op werkdagen en werktijden (maandag t/m vrijdag van 10u-17u) z.s.m. een reactie.

TROUWKAARTEN
Is het mogelijk om de kaart in meerdere versies te maken, bijv. voor daggasten en avondgasten?De kaarten kunnen in meerdere versies worden gemaakt. Dit kan door bijvoorbeeld een extra label(tje) toe te voegen of de tekst te laten wijzigen op de kaart zelf. Als het alleen gaat om een wijziging van tekst zit dit bij de prijs inbegrepen.

Is het mogelijk om de kleur aan te passen van een bestaand ontwerp?
Het aanpassen van kleuren is geen probleem en zit bij de prijs inbegrepen. Hou wel rekening met de kartonsoort. Op kraftkarton en gerecycled grijskarton komen hele lichte kleuren en hele felle of neonkleuren niet zo goed over als op wit karton. Wit drukken is helaas niet mogelijk.

Kan er een R.S.V.P. toegevoegd worden aan de kaart?
Alle kaarten worden op maat gemaakt, dus het is geen probleem om een RSVP toe te voegen. Dit kan in de vorm van een extra kaartje of als extra tekst op de kaart.
Het wijzigen van tekst zit bij de prijs inbegrepen.

Kunnen wij een trouwkaart op maat laten maken?

Wil je een kaart laten maken in jouw bruiloftsthema? Huis & Grietje denkt graag met je mee! Mail ons je wensen en ideeën en we maken een ontwerp op maat. Wil je graag eerst even de kaarten komen bekijken? Je kunt ook altijd op afspraak langs komen om je ideeën en wensen te bespreken.
Naar aanleiding van je wensen wordt er een prijsopgave gemaakt. Als de prijsopgave akkoord is volgt het proces zoals omschreven bij werkwijze ontwerpproces.

KAART MET FOTO
Wat zijn de mogelijkheden voor een kaart met foto?
Omdat alle kaarten op maat gemaakt worden zijn er verschillende mogelijkheden voor foto’s bij een kaart. De foto kan gedrukt worden op de kaart zelf, wat bij kraftkarton zorgt voor een mooie vintage uitstraling van de foto. Je kunt er ook voor kiezen de foto te laten drukken op zijdeglans fotopapier en bijvoorbeeld met maskingtape laten plakken op de kaart . Het is ook mogelijk om de foto als een los label aan de kaart te hangen. De foto kan zowel in kleur als in zwart wit gedrukt worden.

Hoe moet de foto aangeleverd worden?
Voor het beste resultaat adviseren wij de foto als JPEG bestand in 300 dpi resolutie en CMYK kleuren naar ons te mailen.

ENVELOPPEN/ADRESSTICKERS/SLUITZEGELS/CONFETTI
Welke enveloppen kan ik bijbestellen?
Je kunt kiezen uit een kraftenvelop of een semi-transparant witte envelop. Beide versies zijn € 0,15 per stuk.

Kan ik (bedrukte) adresstickers bestellen?
Je kunt 3 soorten bedrukte of onbedrukte adresstickers bij ons bestellen: wit rechthoek, kraft rechthoek of kraft rond. Deze worden bedrukt in een van de lettertypes van de kaart. De adresstickers worden los bij de enveloppen geleverd. 

Kunnen er bijpassende sluitzegels besteld worden?
Het is mogelijk om sluitzegels in de stijl van het kaartje te bestellen. De prijs hiervoor is afhankelijk van de aantallen.

Kan er bijpassende confetti bijbesteld worden?
Het is mogelijk om confetti in de kleuren van het kaartje bij te bestellen. Dit is vooral erg mooi in combinatie met de transparante enveloppen. Je kunt hiervoor kiezen uit hartjes confetti of rondjes confetti. De prijs hiervoor is afhankelijk van de aantallen.

Is het mogelijk om de enveloppen (met adresstickers en maskingtape) eerder te ontvangen?
De enveloppen (en adresstickers en maskingtape) kunnen vooraf verstuurd worden. De verzendkosten hiervoor zijn € 2,95. De enveloppen worden dan op een aparte factuur gezet en z.s.m. na ontvangst van betaling verzonden.

LEVERING
Moeten we de kaarten zelf in elkaar zetten?
Alle kaarten worden kant en klaar geleverd, je hoeft dus niets meer zelf te knopen of te plakken

Kunnen de kaartjes ook opgehaald worden?
De kaartjes kunnen als ze klaar zijn ook op afspraak worden opgehaald op ons webwinkeladres in Sliedrecht. Dit kan op werkdagen doorgaans ook s’avonds. Je ontvangt dan een mailtje met de afhaaltijden. 

Wat is de levertijd van geboortekaarten?
De levertijd van geboortekaarten na ontvangst van gegevens en betaling is gemiddeld 2 werkdagen incl. verzenden.  Voor kaarten met foto geldt meestal 1 werkdag extra.
Je kunt de kaarten ook op afspraak ophalen op ons webwinkeladres in Sliedrecht.

Wat is de levertijd van trouwkaarten?
Trouwkaarten worden na ontvangst van de betaling van de eindfactuur, doorgestuurd naar onze drukker. De kaarten worden kant en klaar bij je afgeleverd. De levertijd is ongeveer 3-4 werkdagen incl. verzenden. Je ontvangt een e-mail als de kaarten verzonden zijn. Je kunt de kaarten ook op afspraak ophalen op ons webwinkeladres in Sliedrecht.

Leveren jullie ook geboortekaarten of trouwkaarten in het buitenland?
Kaarten kunnen ook in het buitenland geleverd worden. Wij verzenden wereldwijd en een geboorte of trouwkaart opmaken in een andere taal of dialect is geen probleem, dit doen we regelmatig. Als jullie de juiste teksten aan leveren, eventueel met een schetsje erbij waar wat moet komen, komt dat helemaal goed.Mail voor een vrijblijvende prijsopgave van de verzendkosten, het land waar naar de kaarten verzonden moeten worden, naar info@huisengrietje.n

Heb je nog andere vragen? Mail naar info@huisengrietje.nl of bel 06 18763697 (ma t/m vr 10u-17u).

 

 

© 2011 - 2017 Huis & Grietje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel